Linjefag

Med linjefag er målet at øge elevernes motivation for læring, så deres faglige niveau hæves, samtidig med at der bliver skabt større rum for kreativitet og innovation. På den måde bliver skolen et sted for både uddannelse og dannelse og et sted, hvor dit barns interesser og evner er i fokus.

Linjefagene skal hjælpe dit barn til at finde og dyrke sine faglige interesser som et afsæt til fremtidens udannelsesvalg.

De overordnede mål med undervisningen på linjer­ne er:

1. At øge motivationen for læring

2. At hæve det faglige niveau – også i skolens øvrige fag

3. At skabe rum for kreativitet og innovation med afsæt i linjens profil

4. At hjælpe eleven til at finde og dyrke sine faglige interesser som basis for uddannelsesparathed og uddannelsesvalg

5. At styrke elevens personlige og sociale kompetence

6. RAMMER OG ORGANISERING

Hver elev har sin stamklasse og får et linjehold, hvor man lærer elever fra andre klasser på skolen at kende. På linjeholdene arbejder vi med elev-elev læring som en del af arbejdet med motivation og for at styrke det faglige niveau.

Undervisningen er en kombination af undervisning i de fagområder, som ligger på linjen, og projektorienteret undervisning. Forløbet afsluttes med en projektopgave i 9. klasse inden for linjefaget. Efter afleveringen af projektopgaven (uge 8) arbejder eleverne i 9. klasse med prøve- og uddannelsesforberedende forløb, som også styrker deres færdigheder og kompetencer.

LINJEFAG

SPORT OG SUNDHED

INTERNATIONAL

SCIENCE OG INNOVATION

KOMMUNIKATION OG LITTERATUR

KUNST OG PERFORMANCE

ERHVERV OG IDE

Linjefagsfolder.pdf

Shape Created with Sketch.